Një studim i ri tregon se peizazhet e zhurmshme të pyjeve, lumenjve dhe livadheve ndihmojnë mirëqenien, edhe kur janë thjesht digjitale. Muzikantja Arwa Haider eksploron se si kënga e zogjve dhe zhurmat e tjera nga natyra – të kombinuara me muzikë – mund të na qetësojnë.

Gati një shekull më parë, violonçelistja e mirënjohur britanike, Beatrice Harrison, kreu një nga transmetimet e para të drejtpërdrejta nga kopshti i saj në Oxted, Surrey. Ishte maji i vitit 1924 dhe Harrison luajti melodi të njohura përfshirë Londonderry Air (Danny Boy) and Dvořák’s Songs “My Mother Taught Me”, ndërsa zogjtë u përgjigjën dhe kënduan ëmbël nga pemët përreth. Transmetimi provoi një hit publik, me shfaqje vjetore për 12 vitet e ardhshme. Duke i kthyer përsëri në vitin 2021, këto pjesë të ansamblit tingëllojnë elegante, të qeshura dhe të qeta dhe disi të pezulluara në kohë.

Raporti midis tingujve të natyrës dhe muzikës prek një ndjesi shekullore të mirëqenies njerëzore. Brezat e kompozitorëve ndërkombëtarë kanë krijuar një vepër të frymëzuar nga natyra, duke përfshirë Simfoninë e 6-të të Beethoven (1808). Ndërsa teknologjitë e regjistrimit u zhvilluan, artistët gjithnjë e më shumë kanë marrë shembull nga bota natyrore; Kompozitori finlandez Einojuhani Rautavaara’s Cantus Arcticus (1972) përfshiu tinguj të jetës së shpendëve nga Rrethi Arktik. Muzikanti amerikan dhe ekologu i peizazhit zanor, Bernie Krause, ka kaluar dekada duke regjistruar dhe arkivuar tingujt e botës natyrore dhe ka bashkëpunuar në projekte të ndryshme duke përfshirë “The Great Animal Orchestra”, “Symphony for Orchestra and Wild Soundscapes” (2014). Zgjuarsia dhe paparashikueshmëria e natyrës është studiuar gjithashtu në eksperimente, të tilla si ekspozita e artistit francez Céleste Boursier-Mougenot në 2010.

Në botën tonë moderne, gjithashtu ndihet sikur ka pasur një rizgjim të thellësisë dhe diversitetit të tingujve të natyrës, të rritur nga shqetësimet mjedisore dhe përveç kësaj, ndikimi i jetës pandemike, duke na bërë të vetëdijshëm për pasuritë e përditshme që mund të kemi marrë. Në vazhdën e izolimeve të para të Covid, një nga memet më të përhapura në internet ishte: “natyra po shërohet”. Tani, një mesazh gjithnjë e më rezonant është se natyra na ringjall.

Realizime të tilla gjithashtu kanë dhënë rritje për arte, kulturë dhe projekte shkencore emocionuese me shumë fillesa.

Në fillim të këtij viti, BBC nisi projektin e saj “Soundscapes for Wellbeing”, me programim nëpër kanale radio, qasje në arkivin dixhital të tingujve të natyrës së tij dhe një Eksperiment të Natyrës Virtuale të porositur me Universitetin e Exeter, duke vlerësuar përgjigjet e dëgjuesve ndaj përmbajtjes dixhitale të natyrës.

Shkrimtari i Forest 404 Tim X Atack shpjegon përgjigjen e tij ndaj përmbledhjes së producentit Becky Ripley: për të krijuar një histori rreth asaj se si ndihemi kur dëgjojmë regjistrime të botës natyrore: “Mendja e dramaturgut tim të shtrembëruar menjëherë pyeste veten se si do të ishte dikush të dëgjonte regjistrime të tilla nëse vetë bota natyrore do të ishte zhdukur plotësisht”, thotë Atack. “Kjo e zhvendosi historinë në territorin e trillimeve shkencore, shumë vite në të ardhmen e Tokës – si do të dukeshin ato tinguj për një dëgjues që nuk kishte ndonjë kornizë referimi për këngën e zogjve, pemët në erë, valët e oqeanit?

Studiuesi i doktoratës, Alex Smalley, i cili ka punuar në eksperimentin e natyrës virtuale “Forest 404”, vëren se përgjigjet e publikut kanë qenë të lidhura fort me emocionet dhe kujtesën personale. “Unë u habita nga niveli i angazhimit që mund të arrinim përmes Forest 404”, thotë ai. “Ne kemi punuar me 7,600 përgjigje; formati do të thotë që ne mund t’i sjellim këto përvoja për të gjitha llojet e njerëzve dhe të krijojmë së bashku një bisedë shumë tërheqëse që gjithashtu mund të gjenerojë grupe të pabesueshme të të dhënave”.

“Bashkëpunimi për të cilin jam më i interesuar në fund të fundit është me dëgjuesit”, thotë Atack. “Ftesa me katër pjesë e Forest 404 na dha disa momente të mahnitshme. Një grua në Australi luajti peizazhet zanore ndërsa ecte nëpër pyjet e shkatërruara në zjarret e vitit 2020 dhe i postoi në mediat sociale. Ky ishte një moment thellësisht emocional për mua. Ajo madje shpëtoi një koalë dhe luajti tinguj pylli me zë të lartë në makinën e saj, ndërsa po e çonte në një vend të shenjtë…”

Në Forest 404, tingujt janë të mrekullueshëm. Ideja e muzikës, natyra restauruese/shtrirëse gjithashtu ka disa rrënjë në kulturën e klubit të fund viteve ’80 si në mjediset rurale të kohërave të hershme. Ndërkohë, një brez i ri artistësh elektronikë, të tillë si prodhuesi japonez Yosi Horikawa, përfshijnë regjistrimet në terren të natyrës në zakonet e tyre eksperimentale.

Hedhja e një magjie

Tingujt e natyrës kanë qenë gjithashtu në zemër të ngjarjeve imagjinare, të drejtpërdrejta dhe në internet.

Tingujt mund t’i çojnë njerëzit në hapësira dhe vende të ndryshme pa u larguar nga shtëpia.

Çdo pranverë, muzikanti, këngëtari dhe ambientalisti Sam Lee transporton dashamirësit e muzikës dhe natyrës në pyll për “Singing with Nightingales”.

Lee i zhvillon ngjarjet e tij muzikore në pyje çdo vit gjatë prillit dhe majit, kur bilbilat vizitojnë Mbretërinë e Bashkuar

“Ajo që ka ndodhur tani është ky bashkim i bukur i të gjitha këtyre udhëtimeve që kam bërë: ekologji, ushqim për bimë, mjekësi, kultura indigjene, me disa mësues të pabesueshëm, në një nivel shumë intim dhe romantik”, thotë Lee.

“Muzika është ky mjet i mrekullueshëm i fuqishëm për të ri-magjepsur veten përsëri duke e lidhur dhe me natyrën. Është një marrëdhënie e vjetër dhe një marrëdhënie në një kontekst bashkëkohor që mund të na rikthejë si qenie njerëzore dhe të na ndihmojë të bëhemi të vetëdijshëm për atë që kemi”.

Një thirrje zgjimi

Lee rrinte zgjuar gjithë natën duke dëgjuar këngë zogjsh në Dorset; ai ndërthur entuziazmin e butë me një qëndrim të këndshëm rock’n’roll: “Do të fle kur të vdes!” thotë ai, me gëzim. Ai të jep idenë se zogjtë janë një muzë e jashtëzakonshme, nëpër kultura dhe zhanre; në të njëjtën kohë, ato janë një thirrje e domosdoshme zgjimi për shterimin e botës së egër (përfshirë bilbilat) dhe mjediseve natyrore.